خط و نشان سردار تنگسیری به دشمنان

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابل‌شان خواهیم ایستاد.

به گزارش صدای بورس، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پیام صلح و دوستی به دوستان این است که «ما می‌توانیم»، اما پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابل‌شان خواهیم ایستاد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی (۷ اکتبر / ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) حماس در گفت‌وگو با ویژه برنامه «طوفان مقاومت» شبکه خبری العالم اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران در سال‌های گذشته خود را برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کرده اند.

سردار تنگسیری در ادامه به تنگه هزمز اشاره کرد و گفت: تنگه هرمز تنگه ای بسیار مهم و راهبردی است که در جنوب ایران قرار دارد و متعلق به ایران و کشورهای همسایه است. فعالیت های هفته دفاع مقدس امسال با رژه ای که مشاهده کردید آغاز شد و در آن ۵۸۳ فروند شناور شامل ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی و ناوهای متعلق به نیروهای بسیج در کنار هواپیماهای جنگی و ترابری و بالگرد شرکت داشتند.

وی افزود: پس از ۴۴ سال حق داریم افتخار کنیم که دستگاه ها و تجهیزاتی که دیدید و می بینید تولید ما در دوران تحریم کامل اقتصادی است. در این میان امسال سال خاصی است زیرا از یک سو شاهد جنایاتی هستیم که صهیونیست ها در غزه یعنی فلسطین قهرمان انجام می دهند و از سوی دیگر شاهد جنایات صهیونیست ها در لبنان هستیم که البته از سوی جامعه جهانی محکوم شده است لذا امسال رنگ و بوی خاصی دارد.

هرگز در برابر قلدرمآبی آمریکا سر فرود نیاوردیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: رژه روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر، دو پیام روشن یکی برای دشمنان و دیگری برای دوستان داشت. پیام به دوستان آن است که شما به خوبی می دانید که ایران اسلامی همچنان تحت انواع تحریم های اقتصادی قرار دارد اما هرگز در برابر قلدرمآبی آمریکا سر فرود نیاوردیم.

وی افزود: از سوی دیگر ما همچنان تحت تحریم های اقتصادی هستیم اما در دوران تحریم اقتصادی این قابلیت ها را ایجاد کردیم و این البته یک پیام است و به این معناست که می توانیم روی پای خود بایستیم و آنچه را که نیاز داریم در داخل تولید کنیم.

سردار تنگسیری ادامه داد: این پیامی است به دوستان و این واقعیت را روشن می کند که بدون نیاز به آمریکا و صهیونیست‌ها می توانید روی پای خود بایستید، بنابراین مسلمانان هر آنچه را که نیاز دارند، دارا می باشند و در هیچ زمینه ای کمبودی ندارند. به گفته وی، ما پیام صلحی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای دوست داریم، چه کشورهای موجود در منطقه و چه کشورهای خارج از آن که هر از گاهی هیئت هایی از آنان به ایران می آیند.

هرگز اجازه ندادیم که قلدرهای آمریکایی امنیت تنگه هرمز را تهدید کنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این ما هستیم که امنیت و ثبات را در تنگه هرمز برقرار کردیم و هرگز اجازه ندادیم قلدرهای آمریکایی این منطقه را تهدید کنند. درباره پیام دیگر نیز باید عرض کنم که رژه اخیر پیامی به کسانی است که می خواهند در مقابل مردم ما و بقیه مسلمانان مظلوم جهان بایستند و مفاد آن این است که ما نیز می توانیم این امکان را ایجاد کنیم که در مقابل آن‌ها بایستیم.

وی افزود: پیام صلح و دوستی به دوستان این است که «ما می‌توانیم»، اما پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابلشان خواهیم ایستاد. ما مطمئن هستیم که دشمنان برای فروش تسلیحاتشان نیاز به دشمن تراشی دارند، بنابراین آنها برای مسلمانان دشمن تراشی می کنند.سردار تنگسیری گفت: اسلام به ما اجازه حمله به هیچ کشوری را نمی‌دهد مگر اینکه به ما تعرض کنند، اما دشمنان می‌خواهند سلاح‌های خود را در بازار بفروشند و مدت حضور نامشروعشان در منطقه را افزایش دهند لذا نیازمند دشمن تراشی هستند و به همین دلیل در گوش دیگران نجوا می کنند که ایران برای شما و منافعتان خطرناک است.

وی افزود: اگر منافع ملی و اسلامی ما ضربه نخورد، هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم اما در هر صورت از مظلوم دفاع می کنیم، اگر کشوری اسلامی هدف حمله کشوری غیراسلامی قرار گیرد یا کشورهای همسایه مصمم به ایستادگی در برابر قلدرمآبی و اوباشگری آمریکا و دیگران باشند، ما به آنها کمک خواهیم کرد. شما تحولاتی را که در کشور قطر روی داد را دیدید، ما آماده بودیم که هر کمکی از دستمان برمی آید به این کشور مسلمان انجام دهیم.

منبع: فارس

کد خبر 505290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =